„Consiliul elevilor – premisă a implicării active a elevilor în viața școlii”


La 17 aprilie 2013  s-a desfăşurat festivitatea de semnare a acordurilor de colaborare încheiate între 16 grupuri de iniţiativă ale tinerilor şi Fondul pentru Tineri Ialoveni, Asociaţia Obştească ,,Eco-Răzeni”, administraţia raionului Ialoveni. 16 grupuri de iniţiativă care au obţinut finanţare în Runda a VI-a a Programului de Granturi Mici al Fondului pentru Tineri Ialoveni au convins prin ideile lor originale de proiect.

IMG_7749În deschiderea şedinţei, domnul Nicolae ANDRONACHI, preşedintele raionului Ialoveni a subliniat importanţa elaborării şi implementării proiectelor, accentuînd că, în runda următoare din toamnă se va veni cu o contribuţie mai substanţială pentru a finanţa ideile cele mai frumoase ale tinerilor din localităţile raionului nostru. Prezent la festivitate, domnul Anatolie MELENCIUC, vicepreşedintele raionului, a evidenţiat faptul că în toamnă ar fi bine ca toate cele 25 de primării din raion să beneficieze de astfel de proiecte. Partenerul strategic al Fondului pentru Tineri şi admninistraţiei raionului este Fundaţia Est-Europeană din Moldova, iar la festivitate a fost prezentă doamna Tatiana CHIRILENCO, manager de granturi şi contracte, să întreţină un dialog constructiv cu tinerii ialoveneni despre oportunităţile şi problemele întîlnite în implementarea proiectelor. De asemenea, domnul Sergiu GURĂU, preşedintele Asociaţiei Obşteşti ,,Eco-Răzeni” a prezentat un scurt istoric al Fondului pentru Tineri Ialoveni şi instrucţiunile privind aspectele financiare şi de organizare a acţiunilor în carul proiectelor.

imgGrupul de inițiativă „Forța” a obținut un grant în valoare de 8 mii lei pentru proiectul „Consiliul elevilor – premisă a implicării active a elevilor în viața școlii”. Prezenți la eveniment, membrii grupului de inițiativă au apreciat suportul și vor depune efortul lor pentru realizarea acestui proiect. Scopul acestui proiect este  alegerea, pe cale democratică și participativă, a Consiliului elevilor din LT „Mihail Bârcă” și amenajarea unei săli pentru organizarea și desfășurarea eficientă a ședințelor consiliului. Proiectul se adresează elevilor claselor V-XII, care prin alegeri democratice, ar putea deveni membri ai Consiliului elevilor. Mai jos publicăm graficul activităților ce vor fi desfășurate pe parcursul următoarelor 2 luni, iar după realizarea fiecărei etape, se vor scrie articole detaliate.

Activitatea 1: Ședință organizatorică. În cadrul ședinței se va stabili o agendă de lucru pentru toată perioada proiectului.

Activitatea 2: Campanie de informare și sensibilizare pentru elevii din liceu. Elevii vor fi informați și îndemnați să se înscrie ca candidați pentru Consiliul elevilor. Pentru a fi incluși în listă ei trebuie să vină cu o listă de semnături din partea a 15 susținători.

Activitatea 3: Înregistrarea candidaților și analiza listelor cu candidați. Vor fi totalizate listele depuse, se va stabili o listă finală pentru alegerile din Consiliul elevilor.

Activitatea 4: Pregătirea alegerilor pentru Consiliul elevilor. În această perioadă vor fi pregătite buletinele de vot, se va stabili comisia electorală și alte detalii ce țin de alegerile în Consiliul elevilor.

Activitatea 5: Alegerea Consiliului elevilor. În această zi, elevii claselor V-XII, vor participa la alegeri, care se vor desfășura în holul liceului. Votul va fi secret. Fiecare elev va semna în listele de vot și va vota o singură dată. Pentru a eficientiza procesul, va fi amenajată o cabină de vot și o cutie în care se vor pune buletinele de vot. Comisia electorală va supraveghea și va totaliza rezultatele.

Activitatea 6: Anunțarea rezultatelor alegerilor în Consiliul elevilor. La careu vor fi anunțate rezultatele și vor fi felicitați noii membri ai Consiliului elevilor. Acestora li se va înmîna carnetul și insigna de membru.

Activitatea 7: Amenajarea sălii pentru ședințele Consiliului elevilor. Vor fi procurate mese, scaune, un dulap, o masă de birou, un panou informativ pentru sala de ședințe a Consiliului elevilor. De asemenea se va face reparație și se va înlocui ușa cu una nouă. Pe ușă se va plasa inscripția „Consiliul elevilor”.

Activitatea 8: Ședința noului Consiliu al elevilor. Membrii Consiliului elevilor vor alege președintele și secretarul ședințelor Consiliului elevilor. Se va discuta planul de lucru pentru anul de studii 2013-2014. Fiecare membru va avea timp pentru a veni la 1 septembrie cu idei despre activitatea Consiliului elevilor.

Activitatea 9: Elaborarea ediției speciale a ziarului „Liceul în cuvinte”. Echipa de redacție a ziarului școlar va monitoriza tot procesul de alegere a membrilor Consiliului elevilor și vor descrie pe larg aceste activități într-un număr al ziarului „Liceul în cuvinte”.

Activitatea 10: Ședință de totalizare. Membrii grupului de inițiativă vor evalua rezultatele proiectului. 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s